Escola Marinada de Palau, SCCL Administracions públiques Palau Solità i Plegamans Barcelona
Escola Marinada de Palau, SCCL Administracions públiques Palau Solità i Plegamans Barcelona
Escola Marinada de Palau, SCCL Administracions públiques Palau Solità i Plegamans Barcelona
Escola Marinada de Palau, SCCL Administracions públiques Palau Solità i Plegamans Barcelona
Escola Marinada de Palau, SCCL Administracions públiques Palau Solità i Plegamans Barcelona
Escola Marinada de Palau, SCCL Administracions públiques Palau Solità i Plegamans Barcelona
 #somactius 
 
 
       
  A Marinada #somfamília i promovem activitats i experiències amb alumnes d'edats diverses amb l'objectiu d'afavorir l'aprenentatge col·laboratiu, dinàmic i enriquidor: els petits es beneficien de les experiències dels més grans i, alhora, es fomenta la responsabilitat, mentoria i lideratge dels grans.
La diversitat de perspectives també és un benefici clau ja que les diferents edats aporten experiències i puns de vista variats i, d'aquesta manera, fomentem en el nostre alumnat la comprensió de la diversitat, l'empatia, la comunicació i la resolució de conflictes.
Al llarg d'aquest segon trimestre a l'escola hem pogut comptar amb diferents escenaris d'aquest tipus i considerem que, en tots i cadascun d'ells, infants i joves n'han tret una gran experiència.
 
       
  A Marinada #somfamília perquè creiem que l'estona del menjador i del pati és un espai fonamental per poder crear vincle amb els companys i companyes. Amb l'equip de monitores i cuineres ens podem sentir com a casa.

Les cuineres s'ocupen de cuinar cada matí de forma casolana i equilbrada. Les monitores proposen activitats, jocs, i fins i tot coreografies per l'estona de pati, mentre els alumnes més petits que volen, descansen fent una migdiada, i d'aquesta manera, entre tots, gaudim d'una estona agradable per tothom.
Gràcies a tot el personal de l'estona de cuina, menjador i pati, ens podem sentir com a casa!
 
       
  A Marinada #somcultura i coincidint amb el Dia Mundial de la Lectura en Veu Alta alguns alumnes de 4t i 5è de primària i Ed. Secundària han participat amb la @fundfolchitorres llegint alguns poemes i obres literàries d'un dels fundadors de la nostra escola i fill d'en Josep Maria Folch i Torres, en Ramon Folch i Camarasa.
Aquest acte ha permès conèixer de més a prop aquest escriptor del nostre poble, alhora que s'ha promogut la literatura i la llengua per mitjà de la lectura en veu alta d'un dels grans escriptors de la nostra cultura catalana.
 
       
  A Marinada #somactius i entenem i donem molta importància al treball sistemàtic de la #consciènciafonològica amb els nostres alumnes d'Educació Infantil.
Entenem aquesta estimulació del llenguatge com a l'estadi previ i la base per a una bona comunicació i per assolir el seu procés lector i escriptor. Facilitem eines i recursos als alumnes perquè aquests siguin més competents a l'hora d'enfrontar-se a l'aprenentatge d'aquestes habilitats.
Des de l'aula, juntament amb la logopeda de l'escola, afavorim aquesta pràctica amb diferents propostes com ara jocs de discriminació auditiva, contes que generen repeticions i anticipacions, amb rimes i jocs d'endevinalles i descoberta de sons i síl·labes amagades.
A la nostra escola oferim diferents formats a l'hora de portar a terme aquest tipus d'activitat (com ara treball en petit grup, amb suports digitals o amb jocs de taula) per poder afavorir els diferents ritmes d'aprenentatge dels nens i nenes.
 
       
  A Marinada #somactius i fomentem el desenvolupament sensorial dels més petits amb les propostes que els ofereix La Sala dels Sentits.
Els nens i nenes d'Educació Infantil troben, en aquest espai, propostes dedicades a cada sentit i amb material que es va renovant segons la necessitat i moment evolutiu de l'infant.
Aquest espai permet, als més petits de l'escola, experimentar-hi en grups reduïts i a partir de les diferents propostes busquem afavorir l'estimulació dels sentits, les sensacions i la percepció tot desenvolupant habilitats #comunicatives, com el #llenguatge o el #raonament, i habilitats motores, com la #motricitatfina i la #motricitatgruixuda.
 
       
  A Marinada #somactius perquè els nens i nenes d'Educació Infantil i Cicle Inicial van un cop a la setmana, dins del seu horari lectiu, a fer natació a @piscinesclub.
Volem afavorir que l'aigua esdevingui un medi de creixement personal, un espai de confiança i felicitat. Un espai on es puguin sentir segurs i que els ofereixi una base saludable i segura per al seu desenvolupament integral.
La pràctica regular de la natació aporta nombrosos beneficis físics en els infants d'aquesta edat, però també és un entorn segur per aprendre habilitats aquàtiques fonamentals, com la flotació i la respiració, i de més específiques, com la pràctica dels diferents estils.
La natació també fomenta la socialització i la confiança en ells mateixos ja que els nens i les nenes gaudeixen de l'aprenentatge en grup tot creant vincles entre ells i elles. 



 
       
       
           A Marinada #somactius i entenem la lectura com a base dels aprenentatges
ja que esdevé un factor fonamental per a 
l'adquisició i desenvolupament de les
competències del nostre alumnat.
El nostre #pladelecturadecentre contempla 
línia d'escola i integra estratègies pedagògiques
que donen valor a la lectura com a font 
d'enriquiment i d'aprenentatge.
Entenem que afavorint el nivell lector dels
nostres alumnes, també els ajudem en la seva 
comunicació oral, en la seva expressió escrita
i l'audiovisual.
 
       
       


     
    A Marinada #somactius i mitjançant la programació i la robòtica fomentem habilitats com la creativitat, la lògica, la comunicació, la col·laboració o el pensament crític, tot fent un ús responsable i dinàmic del material @robotix_hands_on_learning.
Volem donar veu a tots els infants i joves i per això afavorim el pensament computacional amb la metodologia de les 4C: connectar, construir, contemplar i continuar.
D'aquesta manera, els infants i joves no només desenvolupen habilitats tècniques, sinó també habilitats cognitives i de resolució de problemes essencials per al segle XXI, tot preparant-los per a futures oportunitats educatives i laborals. #preparempelfutur.